Freedome Writers!

000Photobucket 2009-02-03 @ 13:20:21
Igår skulle jag bara lägga mig och vila framför tv:n och jag började zappa runt bland kanalerna och fastnade framför en film. Började väl se filmen då den redan hade kommit halvvägs men jag kan defivitivt säga att det är min favorit film! Filmen hette Freedome Writers och jag fastnade för den TOTALT! Det var ett drama utan dess like och gråten och förskräkelsen satt i halsgropen under filmens gång.

Filmen handlar om en klass "svarta" i Long Beach (Kalifornien) deras vardag är mord, kraminalitet, misshandel och gängvåld. Plötsligt får de en lärare som ändrar deras liv och...ja. Vill inte säga för mycket eftersom jag tycker att alla ska få en egen uppfattning om en film innan någon annan kommer och säger något. Plus att jag inte sätt början av filmen.
Men jag tycker att alla ska se den, man får en riktig chock och en helt annan syn på livet och andras liv.
Filmen bör ses!!

Poster

Kommentarer
Lea

Jag tycker att du har en riktigt nice blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.


URL: http://djurförsäkring.net
DATUM: 2009-02-03 TID: 13:20:21

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback