~Labi Siffre~

000Photobucket 2008-12-30 @ 21:13:24
Letade fram den här dikten som jag läste för ett par månader sen. Den är skriven av en ytterst begåvad man som heter Labi Siffre. Han är musiker, författare, låtskrivare, sångare och poet I hans dikter tar han tag i saker, stora saker. Han skriver dikter om krig, kärlek, hopp o tro. Och när man läser hand ord flyter orden bara fram. Vissa dikter måste man tänka till lite i, som med många andra och vissa är så uppenbara att de inte skulle bahöva bli skrivna.

Har läst ganska många dikter av honom men den här naglade sig fast direkt!

Enjoy <3


the only hope
is our children
it's often said

but it seems
defeatist to me
when if we tried

harder we could
do it ourselves
instead











Kommentarer
Jasmine

Gott nytt år på dig Emilia! <3 :)


URL: http://sweetjasmine.blogg.se/
DATUM: 2008-12-30 TID: 21:13:24

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback