Min fobi för ormar

000Photobucket 2008-12-19 @ 15:10:25

Har sedan lucia ungefär, tänkt lite på min största rädsla och fobi. ormar.
Det är det absolut värsta som finns. Många undrar varför jag är rädd. Många frågar om det är för att jag tror att de är slemiga (men det vet jag att dom inte är) de frågar om det är för att de är långa eller för att vissa är giftiga och jag har liksom inte kunnat säga någon anledning. Jag har liksom alltid varit rädd och har aldrig riktigt förstått vad det kommer ifrån...förens nu.
Jag blev skrämd när jag var liten.Jag och min bror var hon farmor och farfar i deras sommarstuga och min farfar som älskar att vara ute på havet och fiska hade en gång då jag var 3 år fångat ett gäng ålar (mer exakt så var det 13 st) jag var inte så rädd utan tyckte mer att det var lite obehagligt och ville helst inte titta på dem utan gick därifrån. Jag sätter mig på en filt i gräset och lekar med mina leksaker. Min bror som då var 1 år sover i vagnen och farmor går runt och pysslar lite i trädgården. Och plötsligt så lyckas ålarna ta sig ur tunnan där farfar lagt dem. Då ålar runt i gräset och några kommer rakt emot mig. Det blir en sån chock och jag blir så rädd att jag skriker som en liten dåre, väcker brorsan som också börjar skrika (men av en helt annan anledning) och det blir kaos. Det är därifrån jag fått min rädsla. Just ormar, ålar, maskar. Ja, allt sånt är det värsta jag vet!! Så nu alla som undrar (och som också tvivlar på min fobi eftersom jag inte haft någon anledning) här har ni anledningen.
Vad har ni fobi för? 


Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback