Mamma Mia

000Photobucket 2008-12-07 @ 10:36:02

Igår kväll såg jag också filmen som alla har sätt eller planerar att se!
Nämligen årets bästa film! Mamma Mia. Men hur kan det komma sig att alla tycker att den är så himla bra!? Vi alla är ju olika men vissa filmer, låtar och maträtter tycker ju alla om. Vem gillar inte pannkakor? Vem gillade inte Pink's So What? Och vem älskar inte Mamma mia?
Vissa saker fastnar vi bara för, som den nedlagda serien om de 6 vännerna i trapphuset i New York? Alla älskar den! Kanske för att vi kan känna igen oss själva i den eller någon av karaktärerna, var det för att de levde en dröm (för vem vill inte ha sina bästa vänner inneboende eller som grannar?) Var det för att de faktisk producerade 10 säsonger?
Jag kan hålla på hur länge som helst. Och vad hade mamma mia då? Jo, Alla mammor kan känna igen sig i Donna (Meryl Streep) situation. För oss lever de en dröm (vem vill inte flytta utomlands? Eller är det bara jag?) men för de själva är det tufft och de får knapps ihop pengar att driva hotellet vidare och framför allt att leva vidare. Vad får oss alla att älska mamma mia?
Varför älskar DU den?
Eller kanske är allt ABBA's förtjänst. De gjorde ju typ 500 låtar och alla var bra! Hur lyckas man? Men samtidigt så var de bara 4 svenskar, 4 bästa kompisar, 4 sångare som älskade att sjunga och showa!

Meryl Streep är också en av mina favorit skådisar. Kommer ihåg när jag för första gången såg henne. I Djävulen Bär Prada.
Även om jag först kanske bara fastnade för karaktären så uppfattade jag henne som tuff, "kort" och väldigt cool!
Hon spelar ju en helt annan typ av människa i Mamma Mia men jag ser direkt att skådespelerkan är den samma. Hennes sätt att prata och röra sig är ju bara helt unikt.

Så nu alla som inte sätt mamma mia, se den! Och för er som planerar att se den, Se den nu!


Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback