GLAD :D

000Photobucket 2008-12-13 @ 09:38:23

JA!!!!!
Igår hände det massor!
Först var det ju luciatåg i skolan. Superfint!!! Verkligen. Och kul också att de inte bara kör dessa vanliga gamla "typiska" lucia låtar utan de blandade in lite "Tänd ett ljus" och "Last christmas" också. Efter det var det luciafika med saft, glögg och pepparkakor. Och så sprang Jocke runt och retade mig för min orm fobi!
Men alltså, själva skoldagen var väl inte så speciell egentligen.
Utan sen efter skolan åker jag hem gör mest ingenting och sen är det dags att åka i väg ut till Slite.
Vi ska spela den sista matchen i futsalkvalet (som jag har tjatat om ända sedan bloggens uppkomst). Vi måste vinna eller spela lika. Allihopa är jätte nervösa. Vi börjar lite skakig med kanske inte det bästa spelet men det funkar och Elsa gör snabbt ett mål. Vi fortsätter och sen gör P18 två mål efter varandra. Och så spelar vi aslänge! Inget händer och deras målvakt är grym! I slutet av andra halvlek går alla upp i straffområdet! Olivia nickar mot mål men den hamnar på en P18 tjej och sen ut så det blir vår hörna. Gry ska lägga den och jag springer fram och ställer mig ungefär mittemellan stolparna men blir snabbt blockerad men jag står kvar ändå. Och så kommer skottet och bollen går mellan spelaren som blockerar mig och stolpen och träffar mitt lår och så rakt in i mål!!!! Då detta händer är det ca 15 sekunder kvar! Detta gör att vi är klara för FINAL!!!!!!!!!! JA!!!! Ska bli så himla roligt!
Vi ska spela mot antingen AIK eller Stenkyrka. (Hoppas på stenkyrka)
Sen var det ju IDOL också och jag tycker att Kevin var värd det! Älskar Alice också men då jag valde vem jag skulle heja på så tyckte jag att det hade vart så coolt om en Maltes som knappt bott i sverige mer än ett år skulle vinna! Så har var absolut värd det! Och så tyckte jag att vinnarlåten passade honom bättre. Har jag fel?
Men det här är nog långt ifrån slutet för Alice. Många gåner så blir ju 2:an mer uppmärksammad än 1:an. Men vi får se vad som händer i år.

Idag ska jag snart in till stan och ska hjälpa mamma med julklappsköp till släkt och vänner sen kl 12 ska jag ner till Domkyrkan och se Emma sjunga med sin kör! Jätte gulligt!
Och ikväll ska vi göra något som vi aldrig gjort förr (eller det var iallafall VÄLDIGT länge sen vi gjorde det) vi ska hem till en av mammas kompisar. För typ ingen av hennes kompisar bor här på Gotland så det ska bli jätte spännande. Så vi ska fira luciakvällen någonstans i stan verkar det som.

Happy Lucia Everybody!


Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback