Namn o Färger!

000Photobucket 2008-12-09 @ 15:42:22
Vet ni vad jag har kommit på!? Att jag är väldigt fäst vid namn. T.ex så vet jag inte hur många gånger jag gått igenom listan med vad mina barn ska heta. Eller hur många gånger jag försökt att komma på ett fint hundnamn till min blivande hund? Eller bara det här med att hitta ett bra "bloggnamn" tar ju för mig timmar!
I veckan har jag också tänkt på hur fint mitt eget namn är. Och hur fint min brorsas namn är. Jag har också tänkt på hur jag tänker på färger när jag hör vissa ord. (Vilket min mamma är ganska faschinerad över).
 Men mitt eget namn t.ex Emilia. Säg det flera gånger om och om igen, Är det inte fint? När jag hör nämnet Emilia så ser jag en bild i huvet av namnet skrivet med röda bokstäver. Fint va? Och min bror, André. Då tänker jag på någon färg som jag inte riktigt kan beskriva men det är någon form av blanding mellan ljust gult och ljust grönt.
Pappa, Roger. Det är mörkblått och mamma, Ulrika är lite orangebrunt.
Emma är rött. Matilda är rött, Jasmine är gul och Bea är blått. Haha, det är bara sånt som finns i huvet.

Iallafall så är jag väldigt fäst vid namn och tycker att det är jätte roligt att hålla på med namn och så. Och angående färgerna så är det bara något som finns där. Någon mer som ser färger?

Här är iallafall lite olika listor som jag satt ihop.

Flicknamn (till mina egna barn)
Myra
Summer
Lera
Maximiliania
Lily

Pojknamn (till mina egna barn)
Elliot
Leo
Edwin
Maximilian
Nemo

Hundnamn (Tik)
Eya

Hundnamn (Hanhund)
Nemo


Mina bloggnamn genom tiderna
Thebestofme
StylebyEmilia
Majbarnet
Snuttegumman
emiliasconfessions

Ja, så här har ni lite namn. Skriv gärna lite om vad ni vill att era djur ska heta och vad era barn ska heta. Roligt att läsa sånt! <3

Och så kommer vi tillbaka till mina färger ja. Här kommer ett litet exempel på veckodagarna och månaderna och mina färger för dom.

Veckodagar
Måndag- Röd
Tisdag- Gul
Onsdag- Grön
Torsdag- Lila
Fredag- blå
Lördag- Röd
Söndag- Gul

Månaderna
Januari- Gul
Februari- blå
Mars- Röd
April- Gul
Maj- Röd
Juni- Gul
Juli- grön
Augusti- Gul 
September- Orange
Oktober-Brun
November- Rosa-lila
December- blå

:D

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback