Arn och Medeltiden

000Photobucket 2008-11-30 @ 14:25:09
Igår kväll såg jag ju också filmen alla har sätt...Arn!
Den var väldigt bra och trotts att jag går runt och är trött 24.7 så orkade jag faktiskt sitta uppe och se den nästan 2 timmar långa filmen! Så bra var den! Visst, ibland kanske det var lite märklig och eftersom den utspelar sig på tidig medeltid så kanske det var lite svårt att förstå varför de sa och gjorde vissa saker. Men mestadels av filmen var jag faktiskt helt på det klara med vad de höll på med!
Tycker ju också att medeltiden är jätte spännande! Bor ju på Gotland och är verkligen faschinerad utan visbys medeltida historia. Hålle rjust nu på att läsa en av mina favorit böcker "Tillbaka till medeltiden" som är en bom som handlar om 3 barn och deras familj. De berättar om Kalmar stad år 1397 då Eric Av Pommern blev kung. Och då det höll på att bilda en union mellan de nordiska länderna. Det är en väldigt lätt förstålig faktabok då der är barnen som berättar och som man får följa. Har läst den ett par gången tidigare men jag är absolut inte trött på den! Tvärtom , jag vill bara läsa, läsa, läsa!
Så nu eftersom jag ska börja läsa mer om medeltiden och göra som en liten forskning så ska jag göra en kategori här på bloggen vid namn "Medeltiden". Där kan ni läsa om allt möjligt som har med medeltiden att göra! Ni kan också ställa frågor, kan inte garantera svar på alla med jag kan ändå en hel del.

Men åter till Arn så ska jag definitivt se 2:an o 3:an. Ska bli jätte spännande. Hoppas att man får reda på något mer om Arns och Cecialias son, Magnus. För det högg verkligen till i hjärtat då de tog det nyfödda barnet ifårn Cecilia, tänk att ha burit ett barn i 9 månader och verkligen älskat det och sen inte få se mer än ett ögonblick.
Så jag blev så glad då de sa att han levde! :D

Så nu alla som inte har sätt och som redan har sätt Arn,Gå och se den!! Super Bra film, verkligen!

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback