"Ey du! Det är fotboll vi spelar här!"

000Photobucket 2008-11-24 @ 18:46:40
Hej allihopa!
Igår gick det jätte bra!
Första matchen mot När IF gick bra spelmässigt och kanske inte så bra poängmässigt men men.
Börjar sitta första halvlek och sen då jag komme rut på plan så är det en tjej som tydligen har ALLT emot mig!
Utomhus, innomhus. Det splear ingen roll vart vi är utan hon ska alltid hålla på att "tackla", stämpla och skrika åt mig!?
Igår blev det bara lite "tackling" , så det var ju skönt :S
Först var det typ när jag springer på kanten och passar iväg bollen och så kommer hon och tycker in mig i sarjen. Inget våldsamt eller så utan och bara skuffar till mig rackt in i sarjen. Det gjorde inte ont eller så man visst blir man trött!?
Sen så var jag typ mitt på plan och skulle "hålla hemåt" då resten av laget är uppe vid mål, Då springer hon in i mig bakifrån, inte heller det gör ont men gud vad arg jag blir!!
Sen Mikaela fick in en klockren komentar till en av spelarna som heller "inte spelade fotboll, utan ruggby!?".
Lät ungefär såhär; "Ey du!, Det är fotboll vi spelar här" och det lät så himla "skönt" så t.o.m linjemannen fick kämpa för att inte röra en min.

Sen imorse var det ju rena helvetet att stiga upp. Men bara 3 timmars sömt sen föregående natt så var man rätt mör plus att det var bäcksvart ute. Bara snön som lyste upp lite.
Men jag visste ju att jag var tvungen att skynda mig...För idag vart det ju basketturnering bland 7:orna!
Kul Kul!
Förlora första mot 73 sen vann vi mot 72 o 71 (75:s tjejer hade inge lag)
Sen i semifinalen var vi lack på 71 (som vi då mötte) så vi gick bara runt där på plan och passade och sprang lite då o då.
Annars lät vi den springa och göra mål hur de ville...Jag vet, super barnsligt men tjejen som vi var lack på (kul att testa nya ord :) ) var ju inget att leka med så istället för att kämpa och förlora så vart det bättre att ge dem segern...
Dock vann killarna hela skiten! Och då vart ju Henke lite små stolt...

La också mina svettstrumpor på hans skrivbord och lämnade ändast efter mig lappen "Från Emilia" Haha.
Han blev väl lite små sur men att fajtas med Henric är vardag för mig...Haha

//Emilia

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback