Tidsoptimist!

000Photobucket 2008-11-28 @ 18:32:42
Det ända jag har att säga är Pia Bath!  Japp! Ingen mindre än vår f.d syslöjdsvikarie vikarierade för Hanke idag då han var sjuk.
Ni som inte hört talas om Pia, här kommer en snabb förklaring. (Tänkte lämna ute utseendet men tänk er tomtemor med mörkt hår) Hon kan inte syslöjd, okej! Den saken är alla med på. Men hur tänker man då man sätter in henne som Fysik/Teknik Vikarie!!?? Det vi gjorde idag var att läsa ca 7 sidor (vilket inte tog mer är 20 min) sen så fick vi sitta och vänta i kanske 10 min för att vi skulle få gå, och då gick vi ända ca 15 för tidigt.
Jag vet att det är småminuter vi pratar om men varför då ta jobbet som vikarie!? Jag vet också att de inte kan välja tjänster och ringa in sig själva men ett snabbt råd till Pia (Skaffa dig en utbildning och ett RIKTIGT jobb!)

Har också (med mycket hjälp av Emma) insett att jag är Tidsoptimist. Vilket (i min värld) är super duper bra!
Jag är väl mer eller mindre en optimist i (nästan) alla lägen enligt Emmas förklaring.
Men jag tyckte verkligen att Tidsoptimist var ett passande ord på mig! :D

Blir heller inget jobb på Gården ikväll då jag är aldeles för sjuk för att orka masa mig dit så jag hoppas att Kjell fick mitt medelande.
Och jag älskar verkligen att vara på Gården, slå in i maskinen, prata med Kjell och verkligen känna stämningen då Idol sätter igång men idag funkade det inte!
Men något jag protesterade mot var då pappa började såhär "Emilia, Ska du verkligen vara med imorgon!?"  Något jag längtat till hur länge som helst!! Får jag inte vara med och spela, ja då vet jag inte vad jag gör. Eller vi får väl se imorgon bitti hur kapabel jag är till spel men titta är jag iallafall kapabel till!
Sen är det västerhejde julmarknad imorgon också som jag ska försöka klämma in efter fotbollen och på söndag blir det julskyltning och ev fotbollsträning.

Kul kul!

//Emilia

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback