Vad synd det är om er!

000Photobucket 2008-11-28 @ 18:51:02
Ja, i min förra blogg brukade jag ofta skriva inlägg som handlade om t.ec "Gud vad jag tycker synd om alla som inte spelar i IFK" o.s.v.  Kommer nog inte sluta med det för idag kom jag på en sak till. "Gud vad jag tycker synd om dem som inte går på Södervärn" Nu har jag ingenaning hur det är på Solberga, Athene eller Guteskolan. Skriver heller inte sånna här inlägg för att någon ska bli avundsjuk utan för att jag bara vill skriva av mig.

Som idag insåg jag hur bra Södervärn är! Kommer ihåg när man var liten och tänkte på högstadiet. Det man såg var arga lärare och mycket läxor men det är något helt annat. Visst är alla lärare kanske inte solstålar och läxor får man ju men man ser det på ett helt annat sätt. Nu är man en del av det. Och man kan ta del av det!
Som idag när jag gick förbi Caffis så var det så julpyntat och fint. Med en "gran girlang" vi disken, en plastgran, levande ljus på borden, sjärnor och advents julstakar i fönstrarna och så började dom ju sälja pepparkakor. Och så radion på låg volym med lite julmusik då och då.
Man gick vidare och gick förbi MatsoRogers hörna (och bara det att ha två elevvärdar är ju helt fantastiskt) och även fast ingen var där så blev det en så härlig stämning då man gick förbi där, i korridoren var det tyst och så hörde man radiopratarens mjuka röst. Gud vad härligt det var!
Man kom upp, hämtade grejerna och fortsatte förbi bibblan där det var nästan mörkt med levande ljus lite här och där och en lång lång ljusslinga som slingrade sig mellan datorerna. Jätte mysit.
Sen fortsatte man till So:n där Karin tände ljus och satte på någon härlig julmusik blandning på cd-spelaren! Och där satt vi tysta och skrev. Och det kändes verkligen som om julen är här!
Visst, snön är borta men det är ändå så skönt på något sätt.
Sen kom man in till Östercentrum idag och då vallen var belyst värmde det ju bara ännu mer i julens del av hjärtat!
Mysig Pysig!

Men visst, så är det inte bara genom Söder's utseende jag älskar skolan utan det är också lärarna. Min mentor Henke t.ex har verkligen blivit någon jag har förtroende för. Bättre mentor finns inte! Och alla andra lärare är också glada och snälla och ler och hälsar i korridorerna.


Så, vill verkligen ge söder ett STORT plus! Från att alla jag mött sagt att Söder är det sämsta skolan i Visby så verkar den (enligt allt jag hört om andra skolor) vara en av de bättre.

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback