Betalar den som river ingången!

000Photobucket 2009-01-13 @ 16:42:33

Idag pratade jag och Jasmine om bloggar och lite det här med modet att gå på Expressohouse (Stavade jag rätt kanske) i Stockholm och att Starbucks kanske också skulle komma dit. Och jag har vart här fler gånger jag och Emma hade också en period då vi kämpade (på vårt sätt)  för att gotland skulle få ett ordentligt shopping center! Med affärer, caféer och så men icke då. Istället bygger man en ny ingång till södervärnshallen (och tillochmed jag som är för gotland och dess utveckling i all idrott) tycker att det är så himla onödigt. Den där jävla ingången används nu som ett ställe där man ställer återvinningen och kanske står och småpratar med någon man träffat men jag fattar bara inte riktigt meingen med den där jävla ingången! Sen har vi ju också typ 10 stycken olika Inter sport och Team Sportia affärer räcker det inte med en av varje? Eller måste man ha 10 stycken? Men tydligen så...Lägg pengarna på ett shoppingcenter istället! Visst låt det bli ganska litet och trisst i början men med tiden får man ju in mer pengar så att man kan utveckla det. Allt måste ju inte falla från himlen direkt.
Få hit ett bra shopping center och få hit Starbucks, Gina Tricot och IKEA! Snälla, Gotland må vara en ö men fatta vad mycket turister det kommer på sommarn och alla affärer borde ju käna as mycket på dem, eller?
Eller gör en konsert och bjud in talanger över hela gotland och alla inkomster går till komunen och så tvingar vi komunen att göra något vettigt för dem! Ingen jävla ingång!
Men vi får väl nöja oss med Caffe & Choklad affären, den är väl så mycket "glamoröst stockholm" som vi gotlänningar kommer. Finns ju t.o.m en liten servering och Take Away...Det är inte varje gång!
Nu ska jag krypa ner i sängen med en bok, lånade en som verkar vara asbra idag på skol-bibblan.


Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback