"Martas Magasin"

000Photobucket 2009-01-11 @ 17:41:23

Är du tjej? Älskar du fotboll? Är du trött på att herrfotbollen tar över? Då har jag nått för dig!
Hittade den här tidiningen nu för en stund sen "Martas Magasin"
"Ett magasin för tjejer med fotboll som livsstil. Passion och livskvalitét, energi, hälsa och skönhet som förtecken - Och fotbollsspelande tjejer! Allt förpackat i ett snyggt 68-sidigt magasin med utgivning 6 gånger om året.

Vi tar ett nytt grepp som ska tilltala unga som äldre tjejer/kvinnor. Man behöver inte nödvändigtvis spela själv, man kan helt enkelt bara älska fotboll. Intervjuer och samtal med kända och okända ansikten. Om mode, mat och hälsa, resor och den stora kärleken. I Marta kvalificerar sig alla som har fotboll som sin stora passion.", Skriver dom på hemsidan och gud vad glad jag blev!
Blir så himla sur då André's Goal dimper ner i brevlådan, kanske börjar prenumerera. Hade vart ganska kul!
Men ändå, kul att de börjar satsa lite mer på damfotbollen på det här sättet. Hur ska unga tjejer annars få upp intresset. Visst de kan se på tv men hur ofta visas en dam match om det inte är något mästerskap? Herrfotboll visas det ju minst 3 matcher per dag. Tänk också såhär, En tjej på 8 år letar efter en fritidsaktivitet och hur ska hon då få upp ögonen för fotboll då det knappt kommer publik på dam matcherna men på herrmatcherna blir det köbildning? Sånt påverkar än då man är runt 8 år, då bortser nog många från själva spelet och fokuserar mycket på allt runt omkring. Så kanske om man satsade lite mer på dam fotbollen genom t.ex tv, tidningar, radio ochj i ren allmänhet så tror jag att intresset hos tjejer också kommer att öka.
Så God bless this magazine!


Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback