Men lebbar får ju döpas...Eller hur?

000Photobucket 2009-01-25 @ 18:39:22
Idag hörde jag äntligen på radion att den 1 maj ska svenska kyrkan ända så att även homosexuella får gifta sig i kyrkan! Och gud va glad jag blev! Hur länge har de hållt på och bollat det här framochtillbaka? 1 år? Nej, måste ändå vara mer. Säkert 5!
Tycker att det är hemskt att det ens ska ha behövt vara en fråga och att det ens måste vara en debatt om detta!?
Kristdemokraterna är väl i stort sätt det ända parti som är emot detta. Men om det nu är så att det är så himla hemskt att två homosexuella ska gifta sig i en kyrka så borde väl inte en homosexuell få vara präst heller....Och jag vet en som är ren och skär bög och han är präst, Stackarna! Rent utsagt, de blir ju svikna av det dom tror på.
Och gud sa ju att "Behandla andra som du själv vill bli behandlad", ja, ska man inte lyssna på det då? Skulle du vilja att hela svenska kyrkan och många utav sveriges befolkning var emot att du gifte dig? Bara för att du var homosexuell?
Dessutom så borde ju homosexuella heller inte få döpas i kyrkan heller, eller alltså, man kan ju inte veta att man kommer att gilla dem av samma kön då man är bebis och ska döpas men ändå...Visst borde det vara så...
Nej, jag är så himla glad att detta äntligen ska slås på. Och jag tycker att det är förjävligt att kristdemokraterna inte kan ge med sig i denna fråga!

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback