Todays Change

000Photobucket 2009-01-25 @ 10:30:25
Hejsan!
Idag är det ju söndag och då ser dagen ut ungefär såhär; Vila, spela fotboll, duscha, vila.
En ganska bra dag! Kan ladda upp för skolan nästa dag och ha lite alone-time, ganska skönt. Speciellt om det har vart fart och fläckt på lördagen innan.
Men idag ska det faktisk bli jätte spännande på träningen eftersom vår blivande tränare ska träffa oss för första gången. Undrar om det blir massa träning eller om vi bara ska lära känna honom..? Hoppas lite på både och tror jag.
Men han är iallafall "svart" (eller vad man nu faktisk FÅR säga) och har tydligen lite knackig svenska så har hört att han ibland blandar in lite engelska och visst, det skulle väl inte ha vart några problem om det var en kompis eller så, men en fotbolls tränare som nu ska stå och snacka fotbolls termer på engelska...? Nja, vet inte riktigt hur det kommer gå, vi kommer nog allihopa göra bort oss flera tusen gånger med felbedömningar och så, haha.
Men lite tråkigt är det också för nu känns det som om min favorit tränare är helt ute ur matchen...Han har nämligen gått upp och fokuserar mest på damlaget...Vilket är jätte synd tycker jag. Han har verkligen vart med under HELA min fotbolls karriär.
Kommer ihåg första gången jag träffade honom, det var på den tiden då vi fortfarande var ett ganska så rent 94-lag (förutom jag då som är lilla 95:an) och jag kanska skulle spela min 3-4 match någonsin så skulle vi, på uppvärmningen sjuta på mål. Och jag var ju verkligen sämst på fotboll då jag började och herre gud! Mamma säger att då sprang jag runt som "lilla kyckligen " på planen och viste inte riktigt vart jag skulle ta vägen, haha, och det kan jag tänka mig! Men iallafall så jag fick knappt fram bollen till mål och jag var jätte nervös då jag skulle sjuta på någon jag inte kände...Men men. Det gick väl smärt fritt undan.
Sen småtränade han vår lag lite då och då och sen blev han väl en av våra riktiga tränare, sen kommer dagen då som jag aldrig klarat utan honom. Min första 11-manna match mot Graip...Jag var så himla nervös och var aldeles tåröggd innan jag skulle in, men jag gick in och då la han all fokus på mig. Han berömde mig för minsta lilla sak, han guidade mig genom deras backlinje och mittfält och hjälpte mig och berättade för mig vart jag hade möjlighet att slå bollen. Jag spelade kanske bara några minuter men det var ändå min första 11-manna match och det var så skönt att det fanns någon där som trodde på mig och hjälpte mig.
Sen har han hängt med och nu har han gått upp till att lägga mer tid och fokus på damerna. Får väl hoppas att jag går upp där snart då...Gillar nämligen deras andra tränare väldigt väldigt bra också...Så lite vemodigt känns det nu då det kommer en ny som ska ta över, men men. Sånt händer och kommer alltid att hända.
Iallafall så ska jag nu sätta mig och skriva rent "spelarlistan 2009" som Mulle gav mig i uppdrag att göra till dagens träning.

Igår hölls ju också gotlands idrotts gala nera på Wisby Strand. Skriver mer om det sen.

Ha det bra <3

Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback