~Emilia Om Nyårslöften~

000Photobucket 2009-01-01 @ 20:40:07
Ja, på var och varannan blogg just nu kan man läsa om folk som satt sina förväntningar och löften inför 2009. Folk babblar på hur de ska göra för att öka chanserna för att faktisk förändras. Men i slutet av detta år; Hur många är det som faktiskt hållit vad de lovat?
Det vanligaste och lättaste löftena att lova är att gå ner i vikt, motionera mer, bli snällare, spara mer pengar....ja. Men jag anser att dessa är också löften som man inte klarar, utan man säger; Ja, men det här året ska jag gå ner i vikt. Sen kommer nyårsafton 2009 och man kanske har gått ner 1 eller 2 kilo, vad gör det för skillnad! Jag anser att om man över huvudtaget ska lova någonting så ska det vara något man verkligen vill och någonting som man verkligen tänker slutföra och om man inte klarar det på ett år trotts försöken så ska man fortsätta år efter år tills man lyckas!
Jag skälv har ungefär samma löfte varje år; Sluta bita på naglarna.  Det är något som jag stör mig oerhört mycket på och det är ju knappast hyggieniskt. Jag slutade väl 2-3 månader 08 men föll sen tillbaka men jag fortsätter ändå. Men eftersom jag ska beviska att jag inte kommer vara någon som bara SÄGER så ska jag nu skriva upp en lista (som de flesta andra gjort) och sen lovar jag att utvärdera i slutet av året)

09's löften
Sluta bita på naglarna
Börja springa 1-5 gånger i veckan
Sluta säga saker som jag inte håller
Ta tag i mitt skrivande
Utveckla mina språkkunskaper
Inte ge upp i Matte och Teknik/fysik

Sådär, 6 löften. Tycker kanske att det är lite mycket för mig som bara är 13 år men men. Envis som jag är så ska det väl gå.
Och för att dessa 6 löften faktiks ska hållas så skriver jag nu en lista på vad jag ska göra för att detta ska gå vägen!

Hur ska jag hålla mina löften 09.
Sluta bita på naglarna; Säga till alla i min närhet att så fort jag börjar bita så ska de säga till mig, Också köra stenhårt på "stopp o väx" och nagelack.

Börja springa 1-3 gånger i veckan: Ja, antalet gånger kommer bero mycket på hur det ser ut med min fotboll. Om jag kanske är mitt i en period då det är mycket fotboll så kanske det bara blir 1 gång och om det är uppehåll så kanske jag kör 4. ja det vet man inte. Mitt mål är att kunna springa 5 km på mindre än 25 min (vilket var min vårruset tid i år)

Sluta säga saker som jag inte håller: Ja, om jag klarar mina löften så klarar jag ju detta löfte iomed det.

Ta tag i mitt skrivande: Jag ska varje vecka skriva som en krönika om något som är aktuellt i världen eller i min vardag. Ska också köra lite hårdare här på bloggen.

Utveckla mina språkkunskaper: Ja, i första hand så ska jag ju göra lika bra, om inte bättre, ifrån mig på språklektionerna i skolan men också försöka mig på lite Grekiska genom hemsidan Lingofriends.se

Inte ge upp i matten o teknik/fysiken: Ja, kämpa på i dessa ämnen som jag tycker värst om och att jag får bra omdömmen till sommaren.

Ja, detta såg väl ganska bra ut va? Tycker det med.
Hur gör ni för att hålla löftena?



Ha, det bra!







Kommentarer

KOMMENTERA:

Design:
- Denna tjej har gjort min design.

Reklam:
- Reklam undanbedes, och jag hoppas att ni respekterar detta.

Övrigt:
- Blir jätteglad för kommentarer.
- Var snäll och kommentera inte anonymt, då kan jag inte svara dig direkt. Som URL-adress fungerar din bilddagboksadress.
- Tänk på att ingen är anonym - jag kan se din IP-adress.
- Elaka kommentarer kan du hålla för dig själv!

Skriv ditt namn
Vill du bli ihågkommen?

Och gärna din e-postadress (bara jag ser den)


Har du en blogg? (bilddagbok går också bra!)


Vad vill du säga?


Trackback